onsdag den 16. november 2011

Tandlægehjælp over skatten, er DET nu en go ide?

 
Der er i disse dage diskussion om hvor vidt tandlægebehandlingen skal betales over skatten, helt ligesom hos lægen. Og så tænker ja-sigerne; Jubi GRATIS tandlægebehandling!

Tja, hvad skal man tænke?
Selv synes jeg, at det er vældigt rart, selv at have hånd i hanke med min tandlægeregning. Nu har jeg selvfølgelig jordens dejligste, dygtigste og mest samvittighedsfulde tandlæge (Joy Breinstrup i Ulstrup) men gad vide hvordan behandlingerne ville se ud hos den "almindelige" tandlæge? Hvis tandlægen ikke længere skulle give patienten regningen "ansigt til ansigt", kunne man så forestille sig, at der blev valgt dyrere behandlingsalternativer? Og igen skal vi jo huske, at det i sidste ende stadig er os der betaler, bare over skatten!

Mit råd er; hold dine tænder godt (det er jo DIT ansvar), børst dem flittigt, brug tandtråd, og søg tandlæge før hele overmunden er pilrådden. Og mht økonomien, sæt 350 kr af i budgettet hver måned, så har du 2100,- til velgørenhed hvert halve år, hvis du er så heldig at kunne sige;" NUL HULLER!"

1 kommentar:

  1. jeg kan jo godt se hvad du mener, men der findes mennesker, der har mere porøse tænder end andre, nogle der har brug for mere besøvelse end andre. ovs.

    Jeg har haft en sygdom der har påvirket mine tænder og mine tænder er ret smadret. Hvis jeg skal have lavet alt vil det blive over 100.000 kr. Jeg har søgt om støtte et hav af steder, men uden resultat. Det synes jeg jo egentlig ikke er helt fair - og underligt når jeg fik behandlet den egentlige sygdom gratis på hospitalet.
    Jeg forstår iøvrigt ikke hvorfor tænderne ikke hører ind under den gratis lægehjælp vi er så stolte af her i Danmark.

    gitte - livetstrae.blogspot.com

    SvarSlet